Marketing w social media
Reklama i marketing

Skuteczna reklama w sieci

Z punktu widzenia skutecznej kampanii reklamowej prowadzenie lokalnego biznesu odznacza się jednym zasadniczym minusem – poza lokalną społecznością najczęściej nikt o tej działalności nie ma pojęcia. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że nawet tak zwani lokalsi nie wiedzą, że tuż za rogiem stoi dobry zakład fryzjerski czy świetna restauracja z oryginalną włoską kuchnią.

Cechy skutecznej reklamy w mediach społecznościowych

Marketing w social mediaZamiast więc strzyc się tuż pod domem lub jeść po sąsiedzku prawdziwą carbonarę jeżdżą do salonu na drugi koniec miasta, a dobrego jedzenia szukają gdzieś w centrum, bo przecież tam są najlepsze knajpy… Małym firmom brakuje często podstawowej wiedzy na temat tego, jak skutecznie dotrzeć do potencjalnego klienta i zachęcić go do skorzystania ze swoich usług, dlatego, zamiast tracić czas na prowadzenie nieefektywnego fanpage’a czy strony internetowej, warto zlecić pokierowanie sprawną kampanią reklamową profesjonalnej agencji. Wydawać by się mogło, że prowadzenie mediów społecznościowych to prosta sprawa, z którą poradzi sobie każdy drobny przedsiębiorca. Tymczasem większość profili na Facebooku zarządzanych jest bardzo nieudolnie. Wystarczy zwrócić uwagę na ich nazwy – większość firm sili się niepotrzebnie na wymyślanie oryginalnych, niepowtarzalnych tytułów dla swoich stron. A przecież im bardziej nietypowa nazwa, tym trudniej jest ją znaleźć za pomocą wyszukiwarki. Żeby zatem uskutecznić działanie samej nazwy profilu, należy postawić na prostotę lub – co najmniej – zadbać o właściwe rozwinięcie tytułu fanpage’a, zwiększając tym samym szanse na odnalezienie go przez potencjalnego klienta. Następną sprawą, o której zapominają amatorzy publikowania wpisów w Internecie, jest poprawność językowa – rażące błędy stylistyczne i gramatyczne skutecznie mogą zniechęcić konsumenta do skorzystania z danego rodzaju usług. Oczywiście nie sposób wymagać od kucharza czy fryzjera wysublimowanych umiejętności językowych – nie każdy musi umieć pisać wierszem – jednak, co nie ulega wątpliwości, dobrze skonstruowane wpisy zdecydowanie zwiększają zarówno komunikatywność samej strony, jak i jej atrakcyjność, co bezpośrednio przekłada się na to, jak jej odbiorca postrzegać będzie daną firmę.

Jak widać, skuteczne docieranie do świadomości klienta polega nie tylko na samym zaznaczeniu swojego istnienia, lecz także na wzbudzaniu zainteresowania odbiorców. Żeby efektownie działać na rynku, potrzeba zatem systematycznego zamieszczania wartościowych treści w mediach społecznościowych – dzięki profesjonalnie prowadzonemu profilowi na Facebooku kilkukrotnie rozszerza się zakres oddziaływania danej firmy, zwiększając tym samym szanse na zysk i powodzenie biznesu.

Więcej na: Social Media Marketing Pikseo Bydgoszcz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *