Reklama i marketing

Facebook – ciekawe medium na kontakt z klientami

Posiadanie konta na Facebooku jest obecnie bardzo powszechne. Miliony użytkowników na całym świecie oznaczają dla firm nowy kanał promocji działalności i pozyskiwania nowych klientów. Nie dziwi zatem, że przedsiębiorcy coraz chętniej tworzą konta firmowe w tym serwisie. Choć nie przynosi on zysków od razu, to z pewnością może w ogromnym stopniu przyczyniać się do budowy dobrego wizerunku marki oraz zaufania do niej, a te dwie rzeczy są bezcenne. Z tego medium można korzystać na wiele sposobów.

Materiały na firmowym Facebooku

promocja strony na facebookuNajprostsze i najbardziej oczywiste wydaje się używane konta na FB do promocji produktów i usług oraz informowanie o nowościach. Jest to dobry sposób, aby zachęcić konsumentów do zapoznania się z kolejną nowością, jednak na dłuższą metę w wielu branżach będzie to zwyczajnie nudne. Jeśli chcemy korzystać z tej opcji, to warto uzupełnić zdjęcie przekierowujące na stronę firmy o ciekawy, krótki post, wyjaśniający, dlaczego dana rzecz jest warta uwagi czytelnika i jakie korzyści ze sobą niesie. Skuteczna promocja strony powinna zawierać w sobie budowanie zaufania czytelników, co z kolei wiąże się ze stawianiem firmy w roli eksperta. Posty informacyjne, poradnikowe, podsumowujące rozmowy na dany temat są mile widziane. Ciekawy content na pewno poszerzy grono wiernych klientów. Oczywiście samo trafienie do grupy docelowej nie jest takie łatwe, choć możliwość targetowania postów sponsorowanych czy reklam pomaga w zawężeniu grupy, która zobaczy dany post. Skuteczna promocja strony na Facebooku musi także opierać się na dobrej relacji z klientami. Nie należy czekać kilka dni z odpowiedzią, trzeba reagować jak najszybciej. Ważne jest również, aby osoba po drugiej stronie ekranu nie czuła, że rozmawia z botem, tylko osobą realnie zainteresowaną każdą opinią i sugestią, gotową pomoc w razie problemu z danym produktem czy rozwianiem wątpliwości odnośnie danej usługi. Z tego powodu coraz więcej firm zatrudnia osoby, które przez całą dobę monitorują aktywność na FB, co pozwala szybko reagować i zażegnać kryzys, zanim się on zacznie.

Facebook to także sposób na pokazanie danej firmy od środka. Krótka fotorelacja z tworzenia danego produktu czy zdjęcia z firmowej imprezy również wiele mogą zmienić w kwestii postrzegania przez klientów.  Innym sposobem na zachęcenie czytelników do częstszego odwiedzania strony firmowej mogą być posty konkursowe. Prosty konkurs, najlepiej taki, który wymaga odrobiny kreatywności, to fantastyczne rozwiązanie, które na pewno spotka się z dużym odzewem wśród czytelników, a może nawet przysporzy firmie nowych fanów na Facebooku.